مجله آکس

این مرد هم پادشاه شکست انتخاباتی در کل جهان است

ک.پاد مراجان پس از شرکت در 238 انتخابات سیاسی و هر بار شکست، “شاه انتخابات” و “بزرگترین بازنده انتخابات جهان” لقب گرفته است. داستان ک.پاد مراجان داستان استقامت است. این تعمیرکار 65 ساله از ایالت تامیل نادو هند طی سه دهه گذشته در صدها انتخابات شرکت کرده و هزاران دلار برای هزینه های ثبت نام هزینه کرده است.

نزدیکترین چیزی که او تا به حال به پیروزی در انتخابات رسیده است در سال 2011 بود که برای مجمع عمومی در شهر متور نامزد شد و 6273 رای به دست آورد. او خیلی از برنده عقب بود او بیش از 75000 رای به دست آورد اما این به او امیدواری داد که روزی می تواند برنده شود. آن روز هنوز فرا نرسیده است، اما پاد مراجان اخیراً به این موضوع اشاره کرده است که برد هدف دوم است. انعطاف پذیری و پذیرش شکست کلیدی است.

این کاندیدای ابدی 65 ساله اخیرا گفت: «همه نامزدها به دنبال پیروزی در انتخابات هستند، من نه. و او شوخی نمی کند. پس از 238 انتخابات ناموفق، ک.پاد مراجان تنها به دنبال افزایش روند شکست است. امسال، او وارد دویست و سی و نهمین انتخابات خود خواهد شد، این بار برای یک کرسی پارلمانی در منطقه دارماپوری تامیل نادو. که به احتمال زیاد برنده نخواهد شد، اما برنده شدن همه چیز نیست.

داستان پاد مراجان در سال 1998 آغاز شد، زمانی که او برای یک مقام رسمی در زادگاهش متور نامزد شد. او می دانست که عملاً هیچ شانسی ندارد، اما می خواست نشان دهد که هر مرد معمولی حق دارد برای مناصب رسمی نامزد شود.

در طول سه دهه گذشته، پادشاه انتخاباتی در انتخابات به چهره‌ های برجسته‌ ای مانند نارندرا مودی، نخست‌ وزیر هند یا اسلاف او آتال بیهاری واجپایی و مانموهان سینگ شکست خورده است. اما او ضررهای خود را به آستین می پوشاند و قصد دارد الگویی برای نسل های جوان باشد.

برای ترغیب مردم به پیروی از راه او و نشان دادن استقامت در زندگی روزمره خود، ک. پاد مراجان اکنون با دانشجویان در مورد مقاومت و غلبه بر شکست صحبت می کند.

نوشته های مرتبط