مجله آکس

این شکلات خوشمزه به طور تصادفی با رنگ و بویی باور نکردنی به وجود آمده است

شکلات بلوند هنوز به محبوبیت شکلات های شیری، تیره و سفید نرسیده است، اما در حال حاضر به عنوان یکی از مبتکرانه ترین انواع شکلات سفید که تا کنون ساخته شده است، شناخته شده است.

تاریخچه شکلات بلوند را می توان به سال 2004 ردیابی کرد، زمانی که قنادی فرانسوی فردریک باو در نمایشگاهی در ژاپن مشغول به نمایش گذاشتن مهارت های خود بود. او ظاهراً در طول نمایش آنقدر شیفته خود شد که شکلات سفید خود را به مدت چهار روز در بن ماری ذوب کرد. وقتی بالاخره به آن برگشت، شکلات قهوه ای کم رنگ شده بود و بو و طعم بسیار مشخصی داشت. جدا از رنگ کاراملی، این شیرینی جدید دارای لطافت شیری شکلات سفید، و همچنین طعم کره، تافی و نان کوتاه و همچنین طعم متمایز قهوه بو داده بود. فردریک باو به سرعت پتانسیل کشف خود را تشخیص داد و شکلات بلوند متولد شد.

باو اخیراً به خبرگزاری فرانسه گفت: این شکلات به طور تصادفی با رنگ و بویی باورنکردنی ظاهر شد.

فردریک باو از همان لحظه ای که برای اولین بار طعم شکلات بلوند را چشید، می دانست که درگیر چیزی شده است، اما از آنجایی که این غذا از نظر فنی نتیجه یک تصادف بود، یک اشتباه، هیچ راهی برای بازتولید نتیجه وجود نداشت، حداقل نه بلافاصله. این شیرینی‌ پز فرانسوی هفت سال آینده را صرف آزمایش و تکمیل فرآیند کرد تا مطمئن شود که هر بار بهترین شکلات بلوند را تولید می‌ کند.

شکلات بلوند زمانی ایجاد شد که شکلات سفید برای مدت طولانی در بن ماری قرار گرفت و تحت یک فرآیند شیمیایی به نام “واکنش میلارد” قرار گرفت. شبیه کاراملیزاسیون است، فقط روی اسید های آمینه نیز تأثیر می گذارد، نه فقط قند ها. هر دو شکل قهوه ای شدن غیر آنزیمی هستند.

از سال 2012، شکلات بلوند توسط شکلات‌ ساز فرانسوی ولرهونا با نام دالسی فروخته می‌ شود، اما با وجود اینکه در سال‌ های پس از آن تاثیر زیادی در بین خبره‌ ها داشته است، شکلات بلوند هنوز یک دسر رایج نیست. این تا حدودی به این دلیل است که قانونگذاران فرانسوی از به رسمیت شناختن این شیرینی به عنوان چهارمین نوع شکلات امتناع می ورزند و در عوض آن را نوعی شکلات سفید می دانند.

نوشته های مرتبط