مجله آکس

چرا همیشه باید آووکادو را قبل از مصرف به طور کامل بشویید

در طول سال ها، آووکادو به یک غذای اصلی در بسیاری از خانواده ها تبدیل شده است. این میوه های خوشمزه که به دلیل بافت غنی و خامه ای خود قدردانی می شوند، دارای مواد مغذی متعددی نیز هستند.

اما آیا از این اطلاعات بسیار مهم در مورد این میوه روغنی مطلع هستید؟آیا می دانستید که باید آووکادو را قبل از بریدن یا پوست کندن کاملا بشویید. پوست آووکادو حاوی باکتری‌ های مضری مانند سالمونلا و لیستریا است که اگر به درستی شسته نشود، می‌ توانند از پوست به چاقو و روی میوه منتقل شوند.

این باکتری ها می توانند باعث بیماری های ناشی از غذا با علائمی مانند تهوع، استفراغ، اسهال و تب شوند. در حالی که بزرگسالان سالم ممکن است بدون مشکلات اساسی با آنها مبارزه کنند، زنان باردار، کودکان خردسال و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند در معرض خطر بیشتری برای عوارض شدید هستند.

برخی از مزارع آووکادو در طول کشت از آفت‌ کش‌ ها استفاده می‌ کنند در حالی که هدف از مقررات، به حداقل رساندن باقیمانده‌ ها است، شستشوی کامل می‌ تواند به حذف هرگونه اثر باقی‌ مانده کمک کند و ایمنی کلی غذا را ارتقا دهد.

آیا پاتوژن خاصی معمولاً روی پوست آووکادو یافت می شود؟

پوست ناهموار آووکادو می‌ تواند حاوی پاتوژن‌ های رایج غذایی مانند لیستریا باشد. لیستریا به خصوص نگران کننده است زیرا می تواند در محیط های سرد مانند یخچال شما رشد کند و حتی می تواند روی سطوح از قبل بریده شده رشد کند. سالمونلا یکی دیگر از مقصران این بیماری است و اگر چه در مقایسه با سایر محصولات کمتر در آووکادو یافت می شود، اما همچنان یک خطر بالقوه است.

شستشوی آووکادو با آب چقدر در کاهش آلودگی ها موثر هستند؟

یک روش شستشوی ساده کاملا موثر است. آووکادوی خود را به مدت 20 تا 30 ثانیه زیر آب جاری خنک بشویید تا مقدار قابل توجهی از باکتری ها و کثیفی ها از بین برود.

یک لایه حفاظتی بیشتر، به خصوص اگر نگران باقی مانده آفت کش ها هستید، می توانید شستشو را با یک اسکراب ملایم با استفاده از یک برس سبزیجات تمیز دنبال کنید. این به میوه آسیب نمی رساند اما به حذف هر گونه آلودگی سطحی کمک می کند.

بهترین روش ها قبل از خوردن آووکادو برای اطمینان از ایمنی و حفظ ارزش غذایی میوه

قبل از برش دادن بشویید: همیشه آووکادوی خود را قبل از برش دادن آن بشویید، صرف نظر از اینکه قصد دارید پوست آن را بخورید یا خیر. این امر از انتقال باکتری ها از پوست به گوشت در طول فرآیند برش جلوگیری می کند.

از صابون اجتناب کنید: به آب جاری خنک بچسبانید. از استفاده از صابون یا مواد شوینده خشن که می توانند به آووکادو آسیب برسانند و طعم صابونی از خود به جا بگذارند، خودداری کنید.

کاملا خشک کنید: بعد از شستن، آووکادو را با یک حوله کاغذی تمیز خشک کنید. این به جلوگیری از گسترش باکتری هایی که ممکن است روی سطوح مرطوب باقی بمانند کمک می کند.

نوشته های مرتبط